Albert Einstein

A BachElit az életem része, folyamatosan gyűjtöm az információt és ötleteket mind a következő előadásokra, mind a jövőbéli tervekhez. Az tudható (de legalábbis érezhető), hogy az ember olyan hírekre, hírfoszlányokra, szalagcímekre figyel fel elsőre, amik aktuális élethelyzetében érdeklik, foglalkoztatják, vagy akár nyomasztják. Ha például világvége-akciófilm nézése után végigpörget valaki egy internetes hírportál fényképekkel felduzzasztott felületén, szinte biztos, hogy szemet szúr neki egy üstökös, meteor, vagy valami globális (mint Glóbusz) fenyegetettségre utaló kép, és / vagy szalagcím. Az életem része a zene, hiszen aktív hangszeres előadó, kamarazene tanár és ismereteit folyamatosan bővíteni vágyó ember vagyok, így az én szemem leggyakrabban zenei, művészeti témájú híreken akad meg. Így találtam ezt az idézetet:

"Ha nem fizikus lennék, akkor valószínűleg zenész lennék. Gyakran gondolkozom zenében. Ábrándjaimat a zenében élem. Zenében kifejezve látom az életem... Tudom, hogy a legtöbb örömöt az életemben a hegedűmből csalom elő." (Albert Einstein)

Nyilván ezért is szeretett Albert Schweitzer orgonán, vagy Teller Ede zongorán játszani! És már Kodály egy híres gondolatánál is vagyunk:

"Aki zenével indul az életbe, bearanyozza minden későbbi tevékenységét, az életnek olyan kincsét kapja ezzel, amely átsegíti sok bajon. A zene tápláló, vigasztaló elixír, és az élet szépségét, s ami benne érték, azt mind meghatványozza." (Kodály Zoltán)


Népszerű bejegyzések